السفر سهل

 إكتشفت سر خطير للسفر الى دولة في العالم

السر هو الراتب الشهري والحساب البنكي

وليس الجنسية

لو راتبك 1000 دولار او يورو شهريا هتقدر تسافر اي دولة سياحة

الجنسيات الاوروبية تسافر كندا وامريكا بسهولة لان راتبهم 1000 يورو وليس بسبب الجنسية فقط

ايضا مع إن الجنسيات اللاتينية تدخل اوروبا من غير فيزا لكن لا يستطيعون السفر لان راتبهم ضعيف واقل من اليورو والدولار وعليهم ضرائب دائماً

الفيزا من دول الخليج الى اوروبا وبلاد المهجر معظمها تنجح بسبب الحساب البنكي الكبير

يعني الجنسية هي فلوس البلد

وفي نفس الوقت هذه الدول تحتاج مهاجرين وإستثمار في بلادهم

ويشجعون الفري لانسرز للهجرة إليهم


على العموم:

لو إنت قدرت توصل للمبالغ دي شهرياً

هتقدر تسافر العالم كله من غير جنسية

ولما تستقر في البلد التي تريدها تعدل وضعك فيها

ومش محتاج تتعلم مهنة ولا حاجة

انت محتاج فقط تتعلم مهارات الفري لانسر والعمل على الانترنت

وتربح مبالغ كبيرة

وتشتغل اي حاجة بعد تعديل الوضع في البلد الجديد لو هتسيب الانترنت

اهم حاجتين الفلوس واللغة

وتسافر سياحة وتعدل وضعك وتشتغل اي حاجة بعدها

من غير هجرة ولا تجميع نقاط 

ومثال على ذلك:المهاجرين الى كندا وامريكا يشتغلون في اشياء غير تخصصاتهم

يعني تكفي السياحة وتعديل الوضع فقط

الهجرة صعبة بسبب الكورونا وتجميع النقاط

السياحة سهلة لانها تحتاج فلوس فقط

فيزا العمل سهلة ايضا لكنها تحتاج خبرة عمل فقط

-------------------------------

جديد 1:

درست الموضوع كويس 
الامارات وحشة لانها سياحة ومش هتعرف تلاقي شغل بسهولة وفلوسك هتطير
وكندا وحشة بسبب التأخير العلاجي والبرد القارس
وامريكا وحشة بسبب قلة الامان وصعوبة الهجرة
والارجنتين الراتب ضعيف وفيها ضرائب ولا ادخار فيها
وأعتقد اوروبا افضل من كندا وامريكا لأن فيها العلاج والادخار والامان
وأعتقد البرتغال افضل دولة اوروبية كبداية فيها العلاج والادخار والامان والمناخ وسهلة الدخول والجنسية
واعتقد اندونيسيا افضلهم لانها رخيصة وليس فيها ضرائب ويمكن الادخار فيها من الفري لانسر والجو معتدل
وحاليا ليس وقته السفر

حاليا وقت العلاج والعمل للادخار
------------------------
جديد 2:
انت لا تشغل بالك بالسفر
انت ستهاجر الى امريكا ان شاء الله في سنة من السنين
ولذلك قبل الهجرة 
إدخر المال الكافي
انت دخلت في عالم الدول البديلة ولكنها ليست وقتها
للأسف انت كان معاك 1000 دولار واصبحت 500 دولار بسبب التضخم
يعني حتى لو فزت في اللوتري لن تكفي الا للاوراق والمقابلة فقط
كل ما عليك فعله الان هو ان تفيق من السفر للدول الاخرى وتركز على امريكا فقط

ستدخر 3000 دولار وتجمدها في الذهب
ولما يكون معك هذا المبلغ ولم تفوز في اللوتري 
تبدأ تفكر في الاستمرار في بلدك او لا
ولو هتسافر بلد ثاني تسافر بفيزا عمل عشان تحافظ على هذا المبلغ
ولما تروح البلد الثاني تأخذ جنسية تساعدك على السفر لامريكا

إنت ربنا مسهل لك الدنيا
عملت الباسبور قبل إلغائه عشان الاسم يبقى متطابق
وقناة اليوتيوب الربح فيها بدأ يكون فيها أسهل
ورغم ذلك تضيع وقتك في فيديوهات السفر المتعبة
وبدلا منها ممكن تعمل فيديوهات تدخر منها حق الهجرة لامريكا لو فزت



 

Comments