اسهل طريقة للهجرة الى كندا وامريكا

 في المستقبل ان شاء الله:

لما تتظبط امورك

تتعلم اللغة الفرنسية

سيبك من تفكير الفقراء عن السفر لاي دولة وخلاص

وتعلم الاسبانية عشان تسافر امريكا الجنوبية الفقيرة عشان تأخذ جنسية ومش معاك فلوس تسافر بعدها 

او المكسيك ومش عارف تدخل امريكا

ولا تتعلم لغة برتغالية عشان تهاجر البرتغال الفقيرة عشان تأخذ جنسية ومش ضامن إنك هتعرف تدخل امريكا او لأ

التفكير الصح ان تتعلم اللغة الفرنسية : تقدر تسافر بها الدول الغنية مثل كندا وفرنسا بلجيكا وسويسرا 

وتتعلم حرفة وتقدم على الهجرة الى كندا وفرصتك هتكون اسهل لان معاك لغتين وحرفة

وجنسيتها تدخلك امريكا بكل سهولة

انت لديك معلومات سابقة عن اللغة الفرنسية هتساعدك تتعلم اسرع

هذا بالاضافة الى التقديم في اللوتري الامريكي كل سنة

ايضا هتحاول تدخل كندا او امريكا بفيزا كأس العالم

او الاعمال الموسمية في هولندا وبريطانيا..وغيرها

غير كدة صعب


أشياء اضافية:

إدخر فلوسك في الذهب او الدولار والاوراق المهمة وشيلها في خزينة البنك ويستحسن بنك اسلامي

العمل على الانترنت محتاج زوجة وإستثمار وسيكون اسهل لو في دولة غنية

بعض المواقع المهمة لاتفتح في الدول العربية مثل كليك بانك وريد بابل واوبن للذكاء الصناعي...وغيرها

يعني الاستثمار في الخارج افضل من الاستثمار في بلدك

والزواج من الخارج اسهل من الزواج في بلدك


Comments